سوال امیر علی
کمق(کموک تورکلری)
کموک تورکلری
جمعه 28 آذر 1393برچسب:, :: 7:21 :: نويسنده : گودرز غلامی

دوستان این مطلبی رو که امروز مطرح میکنم میخوام به یه نتیجه برسم و با طرح اون هدف مشخصی رو دنبال میکنم و تصمیم دارم دوستان رو از نظر فکری به هم دیگه نزدیکتر کنم لذا امیدوارم در حد امکان نظر بدید . (( عاق والدین )) رو همه شنیدیم ، میگن هر کی قدر خوبیهای پدر و مادر رو ندونه و احترام اونها رو نگه نداره و اگه پدر و یا مادر فرزند خود رو عاق کنند ، یعنی نفرین کنند ، نه تنها اون فرزند که بچه های اون فرد عاق شده نیز با مصیبت و مشکلات و بویژه مشکلات مالی مواجه خواهند شد . حالا سوال من : حالا شما این موضوع را قبول دارید یا نه ؟ بنظر شما اگه ما جواب خوبی پدر و مادر مون رو با بدی بدیم گرفتار میشیم ، یا اینکه هر انسانی در حق ما خوبی کنه و خدمت گذار ما باشه و ما قدر خوبی های اون رو ندونیم و در حق اون ظلم کنیم ، ممکنه گرفتار بشیم و بد ببینیم ؟ قبول دارید که در برابر هر کسی و هر کاری اگه هر انرژی چه مثبت و چه منفی از خودمون صادر کنیم انرژی ارسالی مجددا از طریق کهکشانها به خودمون باز خواهد گشت ؟ واسه اینه که میگن اگه بد کنی بد می بینی و اگه خوبی کنی خوبی می بینی . و دیگه اینکه اگه چند سال بعد انسان از عمل غلط و رفتار بد خودش آگاه بشه میتونه جبران کنه اگه میتونه چه جوری ؟ حالا اگه شخصی ، در کمال صداقت خدمت گذار یک جامعه باشه و اجتماع مرتکب اشتباه و یا فریب بشه و در حق خدمت گذار خودش ظلم کنه میتونه از سوی اون شخص هم ، عاق و یا نفرین بشه و از نون خوردن بیافته ؟

آقای کریمی 93/9/29:

سلام علیکم توصیف موضوع مطروحه نیاز به منبر دارد ولی بقول سعدی شکر نعمت نعمتت افزون کند کفرنعمت ازکفت بیرون کند یااینکه، وبالوالدین احسانا که در قرآن مجیدمکرر توصیه شده است وآنچه مسلم است انسان باید درهر شرایط شاکر باشدمیخواهم برایتان حکایتی را دراین رابطه بیان کنم شاید جالب باشد روزی مردی کیسه بسته ای رادید وآنرا باز کرد یک افعی بیرون آمد وگفت میخواهم تو را نیش بزنم مرد گفت دور از معرفت است که درمقابل نیکی من بدی کنی مار گفت جواب خوبی بدی است مرد گفت برای اثبات این موضوع بدنیست از چندنفر سئوال کنیم اگر نظر تورا تائید کردند اشکال ندارد تومرا نیش بزن مار قبول کرد قرارشد از درخت وگاو وروباه سوال شود ابتداازدرخت سوال شد که آیاجواب نیکی بدی است یاخیر درجواب گفت بلی بدی است زیرا من اینهمه به انسان منفعت میرسانم درآخر مرادرآتش تنور میسوزانند ازگاو پرسیدن اونیز چنین گفت درنهایت از روباه پرسیدند روباه اوضاع را وقتی چنین دید پیش خود گفت این دور از معرفت وعدالت است که مار این مردرا نیش بزند گفت من قبول ندارم که ماری بااین عظمت دراین کیسه جا بگیرد مرد گفت قبول بفرمائید مار دراین کیسه بودروباه گفت باید ثابت کنید گفتند چگونه ؟روباه گفت مار یکبار دیگر برود داخل کیسه تا من ببینم ،مار درنگ نکرد و وارد کیسه شد روباه به مرد گفت در کیسه را این بار محکم ببند تا اوبفهمد جواب نیکی نیکی است نه بدی این قصه سر دراز داردمثنوی هفتاد من کاغذ میخواهد عزت زیاد



نظرات شما عزیزان:

کوموک لی
ساعت13:55---28 آذر 1393
همه ی پدر و مادرا خیلی مهربان هستند و هرچه قدر هم بچه ها اونا رو اذیت کنند اونا از ته دل بچه ها رو عاق نمیکنند و جواب نیکی نیکی است و بدی بدی است از فرهنگهای قدیمی هندوان بودائیسم است که به فرهنگهای شرق زمین هم نفوذ کرده است و نمونه ی ساده شده ی آموزه های دین اسلام است.

فرزاد
ساعت9:11---28 آذر 1393
خوب سوالی پرسیدی آقا امیرعلی اولش عادی بودا ولی آخر سوال رو خوب هدایت کردی انشاالله تو این مورد هم به نتیجه گیری مطلوبی میرسیم .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





حدیث موضوعی